Att påverkas

Kom att tänka på det där med motionen nyss. Sa ju att jag tidigare hade planer på att börja motionera, men att det liksom hjälpte att någon annan sa att det var bra för något. Kan man säga att den andre personen verkligen påverkat mig när det gäller motion? Tanken har ju ändå funnits där sedan tidigare, så man kanske egentligen borde säga att den personen knuffat mig i en viss riktning, förstärkt tankarna om att jag borde motionera? Nu när jag tänker efter, tillbaka på tiden när jag verkligen motionerade, var ute och sprang i Bäckhalladalen utanför Simrishamn, så påverkades jag nog också utifrån. Det hela började när jag bodde i Malmö och träffade Markus där som jag blev kompis med. Han motionerade redan och frågade om vi kanske kunde jogga ihop. Det blev aldrig så att vi gjorde det dock. Men jag började jogga, mest för att komma ikapp honom så vi kunde jogga tillsammans. På sätt och vis så fanns tankarna där sedan innan, men att jag påverkades i en riktning som jag egentligen var inne på att följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0