God förmiddag

Sitter här och försöker frambringa någon slags motivation för att plugga idag, men det går lite sådär, dåligt. Jag vet sedan tidigare att det där med att plugga inte mest har med motivation att göra, uatn snarare hårt arbete. Naturligtvis så spelar motivationen en viss roll ibland, men om den inte finns där, vad ska man göra då? Slit, slit och åter slit. Krydda med många pauser ska man såklart göra, hehe.

Igår så visade de fotboll på TV, och äntligen ett lag som jag är tillräckligt intresserad av för att orka se en hel match, nämligen MFF. Det blev ingen vinst, men man får väl vara nöjd med resultatet ändå, 1-1 mot DIF. Det är ju inte så att man förväntar sig vinst i serien i år, men bättre än förra året är ju ett krav. Nåja, nog om sport!

Var lite sur på mig själv igår för att jag inte hittat på något roligt att göra, eller snarare var jag arg på mig själv. Jag vet ju hur jag själv är, när det gäller saker som är lite viktigare i skolan, att jag undviker att planera nöjen och att jag senare ångrar mig för det. Trots allt finns det tid till att göra roliga saker, men det är något som jag ofta misslyckas med att unna mig själv. Ska försöka mig på en ändring där, verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0