Ingen vanlig pendlarmorgon

Nästan nyss hemkommen från en lång dag borta ifrån hemmet. En lite spännande sak hände på vägen till skolan som jag tänkte berätta om. Stressade som vanligt iväg till tåget fem över åtta, eftersom jag helst vill komma i tid så jag får en av mina favoritplatser (det är en tvåsitsare vid fönstret där jackhängaren hänger framför en och inte precis bredvid) men så blev det inte idag. Idag var tåget från Kallekrona försenat, jättelänge tycktes de. Klev på tåget, ocg det var nästan pöbelstämning, folk trängdes för att komma på så fort som möjligt, och då menar jag mer än vanligt. Jag fick inte min favoritplats alls. Därefter fick vi reda på att "ATC:n" eller vad den nu hette, var trasig så att de skulle vända tåget. Detta innebar en kortare resa mot Bromölla för att sen åka "baklänges" till Malmö, naturligtvis efter att tåget mot just Bromölla skulle köra förbi oss. Sen blev det ytterligare väntan på att två tåg skulle anlända till Kristianstad, innan vi till slut kom iväg. Satt och blev lite orolig för om man skulle hinna till skolan i tid, och mest orolig blev man strax innan Lund, då lokföraren (?) sa att vi hamnat bakom ett Pågatåg och att vi var tvungna att ligga bakom det resten av vägen till Malmö, dvs stopp vid ALLA stationer längs med vägen. Som tur var så slapp vi det, och vi anlände vid skolan cirka två minuter innan föreläsningen började. Ibland kan det vara kul när det händer lite saker i den annars gråa vardagen.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Vad i helsike gjorde du borta så länge? Grupparbete eller?

2008-04-05 @ 00:30:38
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0