Tidig morgon, kort möte

Vaknade redan halv sju i morse, vilket lite tidigare än vad jag hade föredragit i en normal situation, men nu skulle jag till skolan för att ha grupparbete, så jag struntade i att försöka somna om. Dusch, kläder, mat och packa väska, och sen iväg. Fick sitta och vänta på de andra i gruppen när jag väl var i skolan, i cirka tjugo minuter. Tjugo minuter var också den tid som mötet varade, vilket var aningen irriterande tyckte jag. Men vad ska man göra? Vi kom fram till ungefär vad vi ska göra till nästa möte, nämligen läsa igenom en artikel som vi fått av läraren. Jag kan skryta med att jag åtminstone kunde flytta nästa möte till onsdag istället för imorgon, det gör att jag slipper åka en extra gång till Malmö, och det är ju bra!


Nu ser jag alltså fram emot två timmars väntan på att min föreläsning ska börja, och det är ju också lagom roligt. Kommer att spendera en del av den tiden här på biblioteket (Orkanen) och sen med att äta lite mat tror jag (börjar redan bli hungrig). Ska också skriva ut den där artikeln som vi ska läsa tills på onsdag, så det finns saker och ting att hitta på, förutom att blogga, hehe. Sitter naturligtvis inte öppet och skriver på bloggen, vill ju inte bli "upptäckt" av någon som kan reglerna och gärna vill att folk ska de reglerna, haha. Har word igång såklart, så kan man bara klippa ut och klistra in i bloggen, och det går på någon halv minut bara.


En kvinna med bebis gick precis förbi, den var nog inte många månader gammal den där.


Igår så blev det film efter att jag hade pluggat klart. Tänkte först se Hellboy, men det blev Guldkompassen till slut. Tyckte att den var ganska så bra, men det mest irriterande var vilket mål som var viktigast för filmen. Det som jag trodde var ett delmål visade sig nämligen vara slutet på filmen, vilket gjorde att jag blev lite besviken när det var slut. Slutet var helt enkelt dåligt underbyggt i filmens mitt, där ämnet bara verkar tas upp i förbifarten. Dessutom byggs spänningen upp dåligt av regissören, saker och ting händer bara utan att det egentligen är spännande. Får se om de tagit lärdom från bristerna i den här filmen när de ska göra uppföljaren. Ser fram emot den för det var en ganska så kul story.


Nåja, nu ska jag sluta skriva så ni kan börja läsa, ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0