Adlibris tar hand om sina kunder
Hej! Jag heter Robert och jag köpte en bok av er förra veckan (Klanernas uppbrott, av Robert Jordan) i order XXXXXXX. Det är så att bokens pärm är i så dåligt skick att sidor nästan har lossnat, trots att jag knappt hunnit börja läsa boken, och jag vill gärna reklamera den och få en ny i retur. Skulle det här kunna lösas på något enkelt och smidigt sätt?
Tack på förhand
Förväntade mig att jag skulle få en lapp ifrån företaget så att jag skulle kunna skicka tillbaka boken utan kostnad. Har reklamerat saker innan, och då har det varit en massa skickande. Det har dock gällt dyrare saker än en bok, den här kostade bara 37 kronor, vilket är väldigt billigt, även för att vara pocket. Skickade mejlet i söndags, och dagen efter så fick jag svar, vilket är en rätt så ok svarstid. Så här stod det där;
Hej Robert!
Tack för ditt mail!
Jag beklagar att du fått en defekt bok, och jag beställer om den åt dig genast. Den defekta boken kan du behålla, eller kassera.
Med vänlig hälsning
AdLibris
Jag blev lite överraskad över att jag inte behövde skicka tillbaka den boken jag hade, och att de skickar en helt ny utan att ha verifierat att min bok verkligen var defekt. Men jag tror nog att folk sällan vill reklamera böcker, och att om man haft för avsikt att luras så skulle det upptäckas ganska så snabbt. Att boken var så billig spelade säkert också en viss roll, samt att de har koll på hur mycket jag beställt från företaget genom åren. Det gäller att ta vara på sina kunder, även om man är ett jätteföretag.
Boken fick jag idag förresten, var och hämtade den på mitt utlämningsställe och den verkar vara i ett skick som man kan förvänta sig, hel alltså!