Granjävel

Sista natten på Östermalm, och det känns skönt. En av anledningarna är alla fyllon som springer omkring på lördagarna (natten mellan fredag och lördag), som kan vara störiga. Det är min arbetsplats, jag vill inte bli störd av fyllon. Nu har jag som tur är aldrig råkat ut för några hotfulla människor, men när folk är fulla är det ändå obehagligt. Ibland kan det dock vara underhållande (på något sjukt sätt). Inatt var det en tjej som ropade efter mig att vänta, när jag var på väg in i ett trapphus. Blev nyfiken, och gick ut igen. Hon hade en gran med sig... en jävla gran, och hon var skitpackad. Frågade vad jag höll på med, vad jag lyssnade på (mp3-spelaren), om hon fick ställa sin gran i min vagn (vilket hon inte fick). Det fanns något genuint nyfiket hos henne, som med allra största sannolikhet framkallats av alkoholen. För det mesta brukar folk vara odrägliga och prata sluddrigt eller osammanhängande, skrika etc, men så var det inte i det här fallet.

Och en granjävel... det är humor!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Det är ju du som stör deras fritid på nätterna.

2008-12-20 @ 16:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0