Sant eller falskt?

När jag jobbade inatt så såg jag en rubrik på sydsvenskan att Partik Andersson skulle ta över som sportchef i Malmö FF. Dessvärre hade jag ingen möjlighet att läsa dessa nyheter, eftersom jag jobbade, så jag beslöt mig för att ta reda på mer om det senare. Efter att ha läst DN och Aftonbladets artiklar så känner jag mig väldigt osäker på vad som är sant. Nja, osäker kanske inte är det rätta ordet, jag är ganksa så säker på att den ena tidningen vinklat nyhetsaffären så att det verkar som att Partik Andersson verkligen ska ta uppdraget, så småningom om inte annat.

DN skriver ett uttalande från Malmö FFs Vd Pelle Svensson. "Det finns ingen som helst sanning i de påståendena. Vem som får vilket jobb hos oss bestämmer ta mig fasen jag – inte någon tidning". Detta visar bestämt att Partik Andersson inte har fått uppdraget som sportchef, utan det kan vara vem som helst (inklusive Patrik Andersson möjligtvis?).

Aftonbladet tar däremot fasta på ett annat citat från samme Vd för Malmö FF. "Patrik har en halv fot inne i MFF, men inget är bestämt om en eventuell roll i klubben". Detta uttalande skrivs i samband med att den nuvarande sportchefen, Hasse Borg, ska få en annan roll i Malmö FF. Det blir alltså lätt att dra slutsatsen att det inofficiellt redan är klart. Det är alltså bara en tidsfråga innan Partik Andersson blir sportchef i Malmö FF.

Så, vem ska man tro på? Jag tror att ingenting är klart, men att Partik Andersson mycket väl kan ersätta Hasse Borg som sportchef. Fast det kan fortfarande bli någon annan. Vad jag däremot är väldigt säker på är att Zlatan inte kommer att bli det, ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0