Filmtips

Så trevligt att få kommentarer, tack båda! Fick några rekommendationer om filmer. Lite spoilervarning!
  • Final Destination (2000) Den har jag sett, men den är trevlig tycker jag. Vissa av dödsfallen är lite väl långsökte kan man tycka. En får halsen uppskuren, en massa knivar i sig, och exploderar till exempel. Underhållande, och idén till filmen är väldigt intressant.
  • Saw-filmerna (2004-2007) Har sett de två första, och var väl inte helt och hållet imponerad. Antar att jag påverkats av haussen och väntade mig något i stil med Se7en, vilket jag tycker är en långt mycket bättre film. Jag tror det faller mycket på dåliga skådespelarinsatser och alltför otrolig story, som när Jigsaw ligger på golvet helt orörlig genom hela filmen, dödssjuk. Jag tror inte på det direkt.
  • The Hills Have Eyes (1977, 2006) Såg orginalet för en herrans massa år sedan. Skulle tydligen ha varit ganska så stötande när den kom på på sjuttiotalet, men jag tyckte den var ganska så lagom. Den nya har jag inte sett ännu, så den kan man kanske tebba! Unrated ska man såklart skaffa sig i så fall, vad det nu än betydde!
Har naturligtvis inte legat helt och hållet på latsidan när det gäller att hitta filmer på egen hand. Frágiles (2005), Bug (2006), Severance (2006), May (2002) och The Mist (2007) är såna filmer som jag tänker kolla lite närmare på. Nu är det alltså tre filmer som man känn lägga till den där listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0