Helgen i Karlshamn

Fredagen var inte slut med att jag klev på tåget. Väl ombord träffade jag Anders O och Martin. Vi satt där och pratade och hade det småtrevligt hela vägen till Karlshamn, det är fasiken så mycket bättre än att åka ensam. Samling med Omman, och Henrik i Anders lägenhet innan vi drog vidare till Karlmans för att ha det skoj där. Väl där träffade vi ett par tjejer, Hanna och Emma, som dock gick hem ganska så tidigt eftersom de skulle se På Spåret. Martin, Jimmy och en annan tjej som hette Ida slöt upp. Satt där och drack lite grann och hade det väldigt trevligt. Anders och Henrik däremot drack ut av bara tusan, och deras nota blev ganska så tilltagen. Dessutom blev de väldigt fulla. Tryckte i mig en kebabtallrik på Toms corner innan vi flummade runt i Karlshamn en stund. Hamnade i Martins lägenhet en stund, där vi hängde typ. När vi väl kom hem var klockan ganska så mycket, fyra eller något i den stilen.

Igår så var jag ganska så fräsch när jag jag väl vaknade strax innan elva. Hade ju tagit det ganska så lugnt med alkoholen så med mig var det inte så illa. Värre var det med Henrik, som var ganska så sliten, men han kom upp lagom till att vi skulle gå iväg och käka lunch tillsammans med Emma och Hanna som vi hade träffat kort kvällen innan. Väldigt trevliga personer tycker jag själv. Vi åt lax som Anders hade fått av sin mor i födelsedagspresent, och till det potatis och sallad som tjejerna stod för. Pratade om en massa saker och hade det trevligt.

Resterna av laxen tog vi med till Anders och gjorde en trevlig sallad på det. Sen så blev det lite slappa och titta på TV. Såg Parkinson och På Spåret och lite grann på ett par filmer. Käkade lite morotsstavar och dippade, vilket är så hemskt underskattat tycker jag själv. Henrik var inte med så länge, eller jo, men han åkte hem kl nio, eftersom han skulle hem till Karlskrona igen. Själv somnade jag nog närmare tolv på kvällen framför TVn, vaknade strax innan fyra och stängde av den, hehe.

Idag så har det varit mest slappande. Käkade frukost som bestod av någon slags omelett, eller äggröra med en massa andra ingredienser. Det var smaskigt, och till det hade vi en sås som var gjord på gurka, tomat, creme fraiche och kryddor. Kollade på Mr and Mrs Smith, mycket action i den filmen, men väldigt underhållande för stunden liksom. Det är det som hänt hittills, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0