Projekt: bättre humör

Drömde att jag misslyckades med att lämna in en grej till skolan. Det var ganska så tråkigt tycker jag. Jag misslyckades dessutom helt kapitalt, genom att jag inte ens hade börjat med uppgiften när den skulle lämnas in. Det var en väldigt stressig dröm. Sen så vaknade jag och kunde inte somna, så jag lyssnade på en ljudbok i nästan två timmar istället, innan jag beslutade mig för att sova, och då var klockan strax efter sex på morgonen. När jag väl vaknade så lyssnade jag klart på boken, det var bara en kvart.

Kan väl inte säga att jag är på mitt allra bästa humör idag. Det var fler skumma drömmar som kom efter att jag på nytt somnat, och det är väl en sån dag som man påverkas av det lite grann. Men man ska väl inte låta sig bli påverkad? Jag tror att det är lösningen. Så mitt "projekt" (som Anders O skulle organisera det som) att bli på bättre humör har bara börjat. Tror jag ska börja med en dusch, trots att jag ska gå och träna klockan ett. Att duscha är inte bara att skölja bort eventuell smuts eller död hud, det handlar också om att bli renare inuti. Man känner sig fräsch och ny på något vis, och det är precis det som jag vill uppnå. Ett annat sätt att uppnå en liknande effekt är att städa lägenheten. Att ha rent runtomkring sig ska inte underskattas. Jovisst, det är inte extremt smutsigt i min lägenhet, eller stökigt för den delen, men det är nog dags att plocka undan lite. Sen så brukar det funka bra med musik som piggar upp, och jag ska se om jag hittar någon.

p.s. Jag drömde en mardröm om att all min musik försvunnit, det var jättejobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0