Say hello to my little friend

Satt i morse vid datorn och tänkte skriva en blogg hur min gårdag hade varit. Jag hade nämligen sprungit lite rundor på Orkanenbiblioteket i Malmö och bekantat mig med lite ny teknik. Fast det lät så tråkigt i mitt huvud så jag bestämde mig för att skriva något annat, så det blev en blogg om Fidel Castro. Satt faktiskt och läste lite i min fjärdedelsklara c-uppsats i Statsvetenskap, där jag skrivit lite om Kuba! Jag tyckte ämnet var bra, men att jag flippade litegrann på slutet. Lagom kontroversiellt också kan man tycka, men när det är folk som Jennie och Anders O som läser min blogg så lär såna världsliga saker passera smärtfritt förbi, hihi ;-). Som tur är så har inga exilkubaner upptäckt det jag skrivit, vi vet ju hur de är! " Say hello to my little friend" liksom (från filmen Scarface).

Jag måste bara berätta om hur man skriver ut saker på högskolan i Malmö! Jo, man sitter som vanligt vid en dator och skriver (knappaknappaknappa) och sen så trycker man "skriv ut" eller vad det nu heter. Efter det lyfter man på sin rumpa och går till närmaste utskrifts/kopieringsrum, sär det står en stor grunka. Denna grunka skriver både ut, och kopierar. Men när man kommer fram finns det inga papper utskrivna. Grejen är den att man måste gå fram till en liten panel, trycka in sitt användarnamn och lösenord, för att sedan välja om man vill skriva ut eller kopiera. Om man väljer "utskrift" så kommer det som man suttit vid datorn och skrivit, ut på en bit papper. Så går det till! Enkelt, eller hur?

Idag har jag och Anders J varit och tränat, det gick bättre än vad jag förväntat mig, och vi träffade på Jimmy från klassen där. Vi snackade lite grann med honom där, och han är en trevlig kille, stor som rackarns! Sen lagade vi köttfärssås som sedan åts, hemma hos mig innan jag degade ihop i soffan till den grad att Anders J stack hem, hehehe!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Stackaren, tröttar du ut folk när du vill att de ska gå hem eller bara sket du i honom? :P

2008-02-21 @ 01:02:21
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: mah-student

men nu är det slut med den där lilla grunkan också för nu måsta alla ha ett kort att dutta på. nya skitdåliga systemet från och med idag. fy fan.

2008-02-21 @ 22:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0