Smeknamn (om melodifestivalen)

Jovisst blev det melodifestival igår, jag tittade på det, men jag kan väl inte säga att jag var överdrivet engagerad. Tyckte alltså att det var mer av en kul grej, och jag tar det absolut inte på allvar. Josefine hade kommit över och vi delade en pizza, som inte blev uppäten förrän i morse av mig själv. Mmm, pizza till frukost, hihi. Hur som helst så var melodifestivalen inte så mycket melodifestival, utan mer en festival i ironi. Ironifestivalen kort och gott. Jag vet inte om det var Kristian Luuk som inspirerade med sin myriad av små ironiska skämt, men jag röstade faktiskt på vinnarlåten "I Love Europe" med Christer Sjögren. Han är hemsk, låten var hemsk ochj plymtjejena hade hemska kostymer, men den var så underbart usel att jag var tvungen att rösta på den. Det är en sån låt som man älskar att hata, och Josefine var inne på samma spår. Vi röstade alltså båda på den! "Dansbands-psykot" och "dvärgtjejen" gick alltså till final, och till andra chansen gick "speedwaykvinnan" och technopudeln". Den ät underbart att komma på smeknamn på allihopa, och det är något jag kanske kommer att fortsätta med om jag ser följande deltävlingar.

p.s. Inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0