Smeknamnen fortsätter (melodifestival)

Så har det varit melodifestival igen och jag undrar lite hur länge de kan hålla på med sådana här deltävlingar. Den här gången var det visserligen inga riktigt usla bidrag som det var första och andra gången, även om Eskobar var väldigt intetsägande. Kanske borde man enbart se finalen, för då är det ju bara de bästa låtarna kvar, eller så säger i alla fall logiken. Igår var det en låt som gick direkt till final, som jag inte ens tyckte hörde hemma i "andra chansen". Frida & Headline var inte någon bra låt, och jag tyckte heller inte om den särskilt mycket. Nä, apelsinliknande skånskor som hoppar omkring på scenen är lite väl mycket för mig, särskilt om de inte kan sjunga ordentligt. Nä, det borde ha varit Patrik "the Leprechaun" Isaksson som gått vidare. Tur att han inte ställde upp på intervjuer efteråt, för då hade han väl bara snackat en massa om guld vid slutet av regnbågar och sånt strunt. Nä, vi får väl se hur det går i fortsättningen, det är ju bara en deltävling kvar, och så måste man ju rösta bort de kassa bidragen från "andra chansen" också, Suzzie Tapper till exempel som ställs emot operasjungande "Terran". "Färgflickorna" i Caracola kanske man också borde rösta på, hellre de än Ola, för  man får ju lite till (carac). Bosniern Mickey var visserligen rätt så bra, men lite väl bosnisk kanske. Men men, det "bästa" bidraget, BWO, gick ialla fall vidare till final. Kanske inte den bästa låten hittills, men en av de bättre. Egentligen kan man säga att bidragen den här gången var jämnare än vad de varit tidigare, vilket gjorde att jag inte röstade.

Var förresten hemma hos Josefine och tittade på hela grejen den här gången. Lagade mat och så före och spelade Gauntlet efteråt. Av någon anledning så var vi tvungna att spela igenom 2/3-delar av spelet, men vi klarade det till slut. Förra gången hade vi faktiskt nästan spelat igenom hela spelet, hade bara slutbossen kvar, men eftersom klockan var så mycket hade vi slutat då. Hursomhelst så var det en trevlig kväll och jag fick med mig recept på kikärtsbiffar, och jag tror nog jag ska laga det ikväll, om jag orkar gå och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0