Söndagsplugg och melodifestival

Sitter och kämpar med min jäkla tenta. Det är inte så att det är särskilt svårt, det är bara så fruktansvärt tråkigt, och jobbigt när man är sådär lite halvtrött som jag är idag. Men man åstad kommer inta allt här i livet genom inspiration endast, utan det krävs för det mesta hårt arbete. Det som gör mitt arbete ännu svårare är att man i princip skulle kunna skriva en mindre uppsats om liberalismens syn på internationellt samarbete, och vi har bara två sidor att utveckla såna tankegångar. Till på köpet har man hur breda marginaler som helst, 3 cm, på alla håll. Jag har anteckningar med nio punkter jag hade tänkt ta upp, har skrivit en och en halv av dessa och ligger på lite drygt en halv sida. Jag får alltså plats med fyra som mest, och då har jag bara aningens med utrymme för egna tankar. Det här suger, det suger bajs.

Igår blev det melodifestival tillsammans med Anders J. Det var väldigt många dåliga låtar tycker jag, och om de inte var dåliga var de ganska så tråkiga. Både Sanna Nielsen och Carola/Andreas var ganska så tråkiga, även om de kvalitetsmässigt var ganska så bra. Det mest intressanta bidraget tyckte jag själv var Rongedals, som jag också röstade på. Det märktes att det var många som rösatde eftersom det var svårt att komma fram vid andra omröstningen. Det fick alltså bli det "dyra" nummret, och där gick det direkt. Uslaste bidraget var "The Nicole", som sjöng falskt och hade en riktigt kass låt. Fulast var Alexander Schöld, han var ju hemsk (och jag var tvungen att kolla upp namnet på honom, annars hade jag kallat honom "trollet"). Den dummaste av deltagarna var Ola, men å andra sidan, han var ju från Lund, och mest nervös var Lasse Lindh. De enda som är kvar nu är Andra Generationen, och vad ska man säga om deras låt. Tyckte nog det var en ganska så tråkig refräng, och Anders J tyckte att det var för lite tuba. Men, vi var nog ganska nöjda. Värsta kontrasten när vi bytte kanal till snooker, där O'Sullivan besegrade Murphy i den andra semifinalen i Welsh Open.

Kommentarer
Postat av: JP

Kul rubrik... söndagsplugg! hihi, om man inte orkar läsa bloggen och har en lätt skadad associationsförmåga så kan man få ihop många galna funderingar... hahaha

2008-02-17 @ 14:34:02
Postat av: JP

...ja alltså, det är ju tur att man inte har det då...! =) hehe

2008-02-17 @ 14:35:24
Postat av: Anders O

På vilket sätt var det en kontrast när ni bytte till Snooker?

2008-02-17 @ 15:16:58
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0