Städning och film

Oj vad jag har städat! Jag har verkligen lagt ner mycket mer tid på städningen i den här lägenheten än vad jag någonsin har gjort. Igår pysslade jag en del i köket. Gjorde rent på ställen som man inte direkt brukar städa på, nämligen ovanpå skåpen. Det var ett rent (skitigt) helvete däruppe. Damm blandat med fett från matlagning hade det fastnat däruppe, och det var hur svårt som helst att få bort. Det liksom bara satte sig ännu mer när man fösökte ta bort det. Nu har jag tejpat fast tidningspapper ovanpå skåpet och kylskåpet, så att det ska bli lite lättare nästa gång. Rengorde ungsluckan och plåtarna i ugnen dessutom, och kakeldetaljerna, samt utsidan av kylskåp/frys. Idag var det resten av lägenheten, typ. Alla golv och golvlister, till och med bakom soffan och bakom datorn, hela toaletten, fönsterkarmar. Ja det var ganska jobbigt och det tog en stund, men nu är det ganska så rent. Ska få besök ikväll, och jag tycker att det är viktigt att det inte ligger jättestora dammråttor i hörnen när man ska sitta ner och ha det trevligt.

Kollade på en rysare igår förresten, The Abandoned (2006). Trevlig och spännande film som hade ett övernaturligt tema, med spöken och diverse skumma grejor som pågick. Det var flera scener där jag själv knappt kunde sitta stilla så kusligt det var, håret reste sig på armarna, benen och på fötterna kändes det som (har inte håriga fötter så det var nog något annat). Var lite förvirrad om handlingen eftersom det saknades svensk text, eller text överhuvudtaget. Skapliga skådespelarinsatser men inget som man precis hurrar över, bra smink och fina små subtila specialeffekter. Om man är sugen på en övernaturlig rysare så kan jag rekommendera denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0