Tillbakablick på en skottdag!

För åtta år sedan var det också skottdag, och jag hittade sparat material från den tiden, en liten inblick i vad jag gjorde just den dagen. Jag var i skolan den här dagen och hade data där jag pysslade med klickbara bilder. Sen så var det idé- och lärdomshistoria, och sen var det lunch, kassler, potatis och svampsås dagen till ära. På eftermiddagen hade vi samhällsvetenskap, religion och geografi. Och sen var skoldagen slut. Lite lustigt att jag inte skrev mer egentligen om vad som hände i skolan på den tiden, något mer uttömmande än bara vilka lektioner jag var på. Jovisst, skrev att Christina hade hållit ett föredrag också, om Darwin, men inte mer än så. Nåja, det vägdes i alla fall upp av att jag skrev lika lite om vad som hände på kvällen. Tittade på Desperado och somnade, skoj!

Vad kommer att hända idag då? Förutom att jag ska till Malmö och ha seminarium så har jag inte så värst mycket planerat för just den här dagen. Hörde ett halvtöntingt (för ovanlighetens skull) inslag på P1 Morgon om ett par som båda var födda på samma skottdag. De var till och med födda på samma sjukhus, och blev ihop dagen innan de tog studenten. Ok det är kanske lite kul, men är det en nyhet? Å andra sidan, vad ska man rapportera särskilt om på skottdagen egentligen, förutom möjligtvis varför man har en skottdag. You tell me!

Nä, nu väntar duschen på mig, och sen ska jag äta lite till och sminka mig och det där, hahaha. Ska se om jag hittar något rent par strumpor, det är kris med det just nu! Tvättdag imorgon! Ciao! Ha en trevlig skottdag!

Kommentarer
Postat av: AJ

Skottdagen känns speciell, som en extra-dag. Men egentligen är det ganska konstigt att det ska vara nåt speciellt, ungefär som nyårsafton, år 2000 eller tisdagar. Vi planerar och organiserar dagarna i ett mönster som alla är med på, utan att det har någon egentlig förankring i naturen. Vad skiljer egenligen fredagen den 29:e feb från lör 1:e mars? Regnade kanske lite mer, men det blir inte skottdag varje gång det regnar. Det blir inte ens fredag...

2008-03-01 @ 01:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0