Tvätta och städa

Den här gången har man verkligen dragit ut ordentligt på tvätten, inte kläderna i sig utan på tvätttiden. Jag har inga rena strumpor längre, och det ligger ett par kalsonger i lådan. Det är alltså dags på allvar, och just nu snurrar det omkring plagg nere i tvättmaskinerna. Fast det är bara steg ett i min plan att få lite mer ordning i min lägenhet. Jag säger mer ordning eftersom det för det mesta är ganska så ok. Har sett andras lägenheter som ser fruktansvärda ut, och så långt går det aldrig i min lägenhet, inte på långa vägar. Dock är det så att köket börjar bli lite risigt, särskilt på golvet där jag ofta inte kommer åt eftersom det är en massa skräp där. Hade tänkt lite sädår att det skulle bli ändring på det nu och se till så att det blev fint och mysigt där med. Det är så fruktansvärt mysigt med en nystädad lägenhet. Man sitter i soffan med ett par värmeljus tända på bordet, och tittar på en film eller något. Det är sånt jag uppskattar i vardagen. Men nu är det dags att smyga ner till tvättstugan och fixa lite grann med min tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0