Vad är det för dag idag?

Tydligen är det något som heter "Alla hjärtans dag" idag! Tidningarna verkar tycka det är kul åtminstone. Tydligen så handlar det om att man idag ska visa sin kärlek till den eller de som man älskar. Men jag vet inte riktigt hur man ska tolka det. Är det så att man ska visa extra mycket att man älskar någon just idag, eller helt enkelt bara visa det idag. Om det är det senare så verkar det väl vara lite fattigt att bara visa det en dag om året, och om det är det första så känns det som om man borde ha förlagt det till en fredag, eller lördag kanske. Mitt i veckan har kanske folk inte tid till att spendera mycket tid tillsammans, och om jag förstått det rätt så kan det bli sena kvällar, hehe! Hur firar jag denna dag då? För det första så firar jag inte den... vilket gör så att jag egentligen inte kan skriva så mycket mer om den saken. Jag har dock fått ett kedje-sms från Linda K, där det står att man ska skicka vidare ett meddelande som bevis på att man har vänner, typ! Jag skickade tillbaka det, men inte till någon annan. Farsan ringde också och sa hej, men det hade inget med "Alla hjärtans dag" att göra.

Men det skulle vara intressant att få veta hur du blir uppmärksammad idag. Annars kanske jag på allvar börjar tro att det bara är kvällspressen som frossar i sig sötsliskiga godishjärtan.

p.s. Är förresten inte Valentin ett ganska så fjolligt namn?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag håller helt med!
Kram på alla hjärtans-dag i alla fall! :)

2008-02-14 @ 11:19:54
URL: http://madeleinejanssons.blogg.se
Postat av: JP

WTF?! Du! Min morfar heter Valentin! Och han e INTE fjollig nånstans! =) *så det så*

..du och dina förutfattade meningar...

2008-02-14 @ 13:52:01
Postat av: jennie

jag tycker valentin är supergulligt! meeen alla hjärtansdag är trams haha iaf när man är bittersingel:D Det jag skulle kommentera om eeeegentligen var att jag blev så sabla nöjd idag när jag packade runt med mina gamla kläder och hittade en band tische!!! soad!! woho! fråd dig. Hoppas på att lyckas klämma in mig i den igen någon gång i framtiden :) Jag har drömt om bandtischar hela vintern.

2008-02-14 @ 16:25:32
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se
Postat av: Anders O

Morsan skickade Pusspuss i ett sms, men jag fattade inte att det hade med dagen att göra, så jag sa tack eller nåt. :P Visst är det komersiellt så det blir äckligt, men betyder ju inte att man ska ignorera det. Jag skickade en pussokram till min brorsdotter för hon är en sån jag kan göra det till. Annars inget. :)

2008-02-14 @ 19:53:59
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0