Återigen representantmöte

Så har det varit ett representantmöte igen. Jag och Kamilla fick representera C-nivån, annars var det samma folk som från resten, förutom att en tjej från A inte var där. Det blev mycket diskussion och väldigt bra sådan tycker jag med. Först ut så diskuterades problematiken med boken "Kultursociologi" som jag nästan inte alls minns nuförtiden. Den ska strykas och ersättas med en ny version av Cuff & Payne (den gamla versionen har jag haft i min uppsats) någon gång i framtiden. Sen så tog Kamilla upp lite om att det skulle vara nyttigt att lära sig författarnas bakgrund för att förstå författarna, att sätta in de i en viss kontext helt enkelt. Det var något liknande som jag nämnt innan i diskussionen, att det kan vara svårt att få in Kant exempelvis i min uppsats eftersom hans kontext  var så annorlunda från resten av författarna som alla varit moderna.

Det var en massa diskussion och vi kom in på många olika ämnen hela tiden som kanske inte alla hade med kurserna att göra. Det viktigaste jag tog upp var två frågor om handledningen. Det första var att folk upplevt att de varit utelämnade under julen, att de helt enkelt inte fått nödvändig handledning. Den andra grejen var att de sensaste grupphandledningarna varit mindre meningsfulla och att de funkar bäst på ett tidigt stadium i uppsatserna, medan personlig handledning är bättre i det senare skeendet. Jag tyckte jag fick fram båda de här punkterna på ett bra sätt och det verkade som om lärarna på ett väldigt positivt vis tog till sig av kritiken. Jag föreslog att man skulle skippa de två sista grupphandledningarna och allokera den tiden till personlig handledning istället.

Sist så tog utredningssociologerna upp det med formalia, vilket blandades lite med handledning om just praktiska saker. Jag föreslog att man skulle lära sig mer från grunden strukturen i en uppsats genom att man ska presentera strukturen i en c-uppsats före arbetet med våra egna börjar. Den idén gick också fram verkar det som. Tipsade om någon bok också.

Det var lite av det som jag kommer ihåg från det som hände, naturligtvis mycket av mitt egna eftersom jag är aningen partisk i mitt tyckande :-)

Kommentarer
Postat av: AJ

allokera... ahh...
Dessutom, alla är partiska i sitt tyckande och speciellt på ett sånt möte är det väl meningen att man ska vara lite partisk...

2008-01-15 @ 21:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0