Dilemmat

Slogs av en tanke nu på morgonen. Tänk om det är så att mina handledare inte har läst igenom några av mina senare versioner av uppsatsen, det vill säga de som har något vettigt innehåll. Låter det galet? Det är mycket möjligt. Men det var så att jag diskuterade saken igår med Josefine över messenger. Hon berättade att hon fått en massa feedback på sin text. Jag sa att jag inte nyligen lämnat in någon text för genomläsning, eftersom jag känt mig ganska trygg i det jag gör. Vad baserar jag den här tryggheten på då? Ingenting... jag har egentligen inte fått någon typ av negativ eller positiv kritik angående min uppsats, bara förslag om vad jag skulle kunna göra mer. Detta kanske kan vara ett tecken på att allt jag gjort är bra, men kan jag verkligen veta att det är så?

I söndags skickade jag ett smakprov ur min text, för att kolla så att jag verkligen gjort rätt. Sen så råkade jag av en slump träffa på lärarna under måndagen, vilket jag skrivit om tidigare. Då snackade vi om huruvida jag skulle ta med mina utskrifter av intervjuerna som bilagor, och om det jag gjort varit ok. Utifrån vad de förklarade var det ok, men sen har jag inte fått någonting mer. Kan det vara så att mina handledare invaggats i nån falsk form av trygghet om att jag kommer att skriva något som är bra? Bara för att det visats sig att allt jag gjort hittills har varit bra, behöver det betyda att det jag skriver på nu är det? Jag börjar bli lite osäker på hur jag ska gå tillväga nu, de sista dagarna innan inlämningen. Jag har två alternativ. Antingen så lämnar jag in min uppsats som om den vore färdig (rent formellt så kommer den att vara det, genom att den tills onsdag kommer ha alla de nödvändiga delarna), eller så lämnar jag in den för att jag ska få ytterligare handledning. I måndags var jag säker på att jag skulle skriva den klart och lämna in den, men nu vet jag alltså inte längre.

Detta är dilemmat jag har just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0