Min händelserika dag, del 2

Nåja, tog tåget tillbaka till Kristianstad, och det var ganska så händelselöst. Satt och slumrade och lyssnade på SOAD. Väl framme tog jag cykeln till högskolan och lånade ytterligare en bok jag har på kursen. Det var ganska så stor skillnad på hur det är på högskolebiblioteken. I Malmö var det folk överallt och i Kristianstad var det nästan tomt, helt dött liksom. Stack hem och lämnade grejor och hämtade några andra saker som jag skulle ha med mig till Karlshamn. I princip var det också allt jag hann med innan jag återigen hoppade på cykeln och stack till stationen, för andra gången.

Karlshamn var desto roligare. Mötte Anders O i hans lägenhet innan vi drog bort till Karlmans för lite "After work". Nu hade jag visserligen inte jobbat, men det funkade ändå, hehe. Träffade lite folk där borta, Martin och hans kusin Peter, Jimmy och några andra trevliga personer som kom och gick. Köpte en öl och efter det så fick man gratis buffé, det var lite olika rätter, sallad och köttbullar, köttfärslimpa, potatissallad, bröd, tortillas osv. Även soppa fanns det. Det var inget sådär jättemärkvärdigt, men man blev mätt och det är väl det som räknas.

Det var en ganska så mysig miljö, en trubadur spelade i bakgrunden men när det var mycket folk så slamrade det lite väl mycket tyckte jag. Annars var det som sagt ganska mysigt. Pratade och hade det trevligt (och nu kommer jag inte på så mycket mer). Drack en guinness också, vilket var najs, även om det inte direkt är min favorit. Drog efter en trevlig kväll hem till Anders O, som vid det här laget var full efter att ha druckit mer än en flaska vin själv. Han flummade ordentligt i affären på väg hem, hehe. Satt och lyssnade på 80-talsmusik och tittade lite halvt på Bad Boys 2, jäkla massa action. Vissa scener var dessutom sjukt blodiga.  Det var det som hände under min händelserika dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0