Ny kurs klar!

Nu vet jag förresten vad jag ska läsa nästa termin, det blev Internationella Relationer I på Malmö Högskola. Så från den 18:e januari kommer jag att pendla till Malmö, igen. Fast den här gången är det från Kristianstad och inte från Simrishamn. Nu slipper man alltså pågatågen och kan istället glida fram med hjälp av öresundstågenför den ansenliga summan av 990 krronor per månad. Aj då, det blir dyrt, men det får det vara värt. Har sagt att jag hellre läser något jag är intresserad av, och har nytta av, i Malmö, än att läsa något här bara för att slippa pendla. Flytta kommer jag inte att göra heller, utan jag ser hellre att jag hittar ett jobb och flyttar dit det nu än bär mig, eller försöker komma in på Sociologi IV här i stan nästa gång det går. Att flytta fram och tillbaka är inte direkt hållbart i längden, dessutom trivs jag relativt bra här. Nu när jag kollar efter i schemat så rör det sig kanske om fyra kort som jag behöver köpa, och kanske en gång jag får betala med rabattkortet. Det är ganska så ok ändå. Dessutom blir det i samma hus som jag pluggat i innan, så det är egentligen inget nytt med det. Det kommer säkert att gå bra det här, men det känns lite lustigt att lämna Högskolan Kristianstad efter att ha pluggat här konstant i två år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0