Promenad och mat

Idag var Anders O och jag ute och gick en enorm lång promenad. Det var ganska så trevligt efter en ganska så avslappnad förmiddag med ordentlig frukost (omelett). Tog strandpromenaden bort mot Vägga, en riktigt lång och trevlig stig som följde havet. Det blåste ordentligt så man ville gärna hålla igång lite grann, och ju längre ut man kom, desto mer blåste det. Vi pausade en del eftersom Anders O var tvungen att räta ut sin kropp. Sen så var det trevligt att sitta ner och bara titta på utsikten, solen, vattnet, öarna, holmarna osv. Gick ut på några klippor och klättrade lite också, lite farligt var det kanske, men man är långt ifrån lika vårdslös som i sin ungdoms dagar, haha. Då sprang man omkring som en riktig idiot ibland, kunde ha skadat sig rejält. Som tur var så gjorde man ju aldrig det. Hela grejen gjorde att man mindes dagarna när man sprang omkring i skogen som barn och lekte, det var tider det, väldigt längesedan och någonting som jag uppskattar att tänka tillbaka på.

Tog oss in till stan så småningom, frös utav bara tusan. Handlade lite mat som vi sedan lagade. Fisksoppa blev det, med minibaguetter och hemgjort vitlökssmör. Åh vad det var gott. Sen tryckte jag i mig lite chips, hehe, och så blev det fruktsallad till efterrätt, fyra timmar efter vi ätit huvudrätten. Det är trevligt att ha sällskap till maten, verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0