Götaland runt, på en dag!

Idag blev det en riktig tågdag för min del. Först så blev det en resa från Göteborg till Alingsås där vi skulle sova över. Det var mitt i natten, tåget gick kvart över två på natten och när vi var tio minuter från slutdestinationen så meddelas det att en person på tåget blivit psykiskt sjuk och att en ambulans tillkallats. Tydligen hade han slagit sig själv i huvudet, och personalen kunde inte använda sig av högtalarsystemet eftersom det bara gjorde saken värre. Efter 40 minuter var han av tåget och vi kunde åka resten av vägen.

När vi sovit så skulle vi åka tillbaka till Göteborg igen för att hämta våra väskor, eftersom vi hade låst in dem på stationen och när vi skulle hämta dem efter konserten var det stängt där. Det var ju lite irriterande, så det blev tre kvarts resa dit och lika lång tid tillbaka. Efter någon halvtimmes väntetid så tog jag tåget till Falköping, vilket tog lite drygt 40 minuter, och väl där var det tågbyte. Resan gick mot Nässjö och tog knappt en och en halv timme. Väl där fick man åka fintåg, X2000, hela vägen ner till Hässleholm, och det var nog ytterligare en och en halv timme. Sen så blev det bekanta Öresundståget därifrån till Kristianstad på cirka 20 minuter. Sex timmar och tre kvart efter jag klivit på tåget för första gången idag så var det slutåkt... eller vänta lite, ska strax sätta mig på bussen och åka ner till Simrishamn... suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0