Regn och bilder!

Man drabbas sannerligen av vädret när man gör det som jag gör. Nu har jag turen att bara behöva jobba på sommaren med det här, för annars hade det varit mycket värre. Igår så regnade det mycket och idag så blåste det. Det blåser faktiskt lite fortfarande, men jag hoppas det går över tills imorgon, för man får verkligen kämpa mot vinden. Plastsäcken flyger och flänger i handen och själv så är man lite som ett segel. Jag har svårt för att tänka mig någon riktig fördel med blåsigt väder, för mig alltså, hehe!

Lovade igår att jag skulle lägga ut några bilder som jag tog på jobbet, och detta är ett litet urval.



Den första bilden är på den bil som jag kör omkring med på helgerna. Det är en stor fin bil som skyddar en mot bland annat regn och vind, sånt som man är utsatt för när man exempelvis kör elmoped. Den andra bilden är tagen nere på torget och är en babymössa. Färgen gör att man gissar att det är en flicka som tappat den. Bild nr tre är tagen vid kyrkan och är på en begravd cykel, kan man tänka sig. Nej, skämt åsido det låg en sadel där, utan cykel. På den sista bilden är det en rollator, och det fanns ingen uppenbar ägare till den. Faktum är att jag såg den idag, så jag antar att den var bortglömd.

Det skummaste jag hittade idag på jobbet var ett par trosor. Kalsonger brukar man hitta på stranden, av tänkbara skäl, men trosor, i en dunge. Nä, det här var ett skumt fynd. Annars så var det en ganska så händelsefattig dag när det gällde skräpfynd. Det var allt för idag, imorgon ska jag jobba först och sedan åka till Kristianstad för att ha minisemester. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad jobbar du med?

2008-06-27 @ 23:26:39
URL: http://devilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0