Om att flytta

Efter att ha varit social i två, nja, tre dagar så har söndagen i princip varit asocial för min del. Har knappt pratat med någon alls, vilket känns lite trist. Det är bara så att jag varit så trött så att jag inte orkat göra det, och då har jag ändå sovit ganska så länge. Det är rätt så konstigt att det blir så ibland, att man sover för mycket och så blir man trött. Fast det är väl som med det mesta, lagom är alltid bäst. Men det där sociala saknar man lite, och det är en sån sak som gör att man ångrar att man valde jobbet här i Simrishamn istället för något i Kristianstad. Det känns extra mycket när man hör att folk ska flytta...

Idag så stannar folk inte kvar på samma ställe som man gjorde förr. Jag har varit runt jag med, på några olika platser, och jag har egentligen aldrig på allvar försökt göra mig bofast där jag hamnat. Den här gången har jag åtminstone försökt skapa mig ett socialt nätverk, vilket är en ganska så klumpig beskrivning av "vänner". Tycker nog att jag lyckats skapligt bra med det, och jag känner själv att jag vuxit som person. Vi får väl se hur det blir, men det kommer nog fortsatt att vara bra. Kommer kanske själv att flytta snart, vet inte var eller när, men jag kan inte bo kvar för alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0