Första dagen, typ

Såja, då har man varit på introduktion till sommarjobbet. Imorgon sätter det igång på allvar igen, för det är jag som börjar med jobbet. Hoppas verkligen att det kommer att bli fint väder, men allt slår ju förra sommaren. Annars så gick allt som det skulle idag. Det blev en lång runda på stan, många ställen att besöka och titta på. En besvikelse var att jag inte fick några nya kläder, det har jag fått de andra åren. Nu spelar det inte så stor roll kanske, men det har känts gött att gå omkring med nya byxor och sånt. Det enda vi fick var skor, och det är ju nästan ett krav. Fick dock samma hjälm som jag hade förra året, och det är ju alltid något. Annars så kändes det verkligen som att besparingarna slagit hårt. Stora delar av kommunens plats hade hamnat i händerna på Vägverket. En del nytt, men också mycket som varit som det alltid har.

Imorgon drar det igång på allvar, då kommer jag att vara på jobbet strax innan sex på morgonen, det är vad jag har planerat åtminstone. Men nu ska jag slappa en stund, känner mig rätt så sliten, förmodligen ätit för lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0