Avskaffa det ena och andra

Skrev i den tidigare bloggen att man skulle avskaffa juryrösterna, och tydligen skrivs det om samma sak i kvällspressen. Nu när jag tänker efter på saken, och läser Charlotte Perrellis tankar om sin låt, så borde man avskaffa mer än bara juryn. Så här sa hon;

"Jag tycker så mycket om låten. Alla journalister har ju också skrivit upp den så jag har känt mig ganska trygg med den."

Det har varit mycket prat om just Charlotte Perrellis låt inför finalen. Jag börjar misstänka att allt snack om att hon var favorit verkligen gjorde henne till favorit i slutändan. Helt enkelt en självuppfyllande profetia. Med tanke på detta så borde man kanske avskaffa det hela med deltävlingarna också, för tävlingsmomentets skull. Inte vill man väl att, i en så subjektiv yävling som detta är, få en låt att framställas som bättre än alla andra och genom det påverka utgången? Men nu är det nakturligtvis inte bara en "tävling", utan det är ju framförallt underhållning, och då kan man väl skicka iväg en mindre värdig vinnare ändå? Man får ju så mycket underhållning menar jag.

Spekulationerna i framförallt kvällspressen känns kraftigt överdrivna, och gör denna tillställning ännu mer farsartad än vad den hade varit annars. Kanske borde man avskaffa Aftonbladet och Expressen medan man ändå är igång? Eller varför inte strunta i att skicka iväg låtar till ESC? Alla de svenska låtarna håller väl ändå högre kvalité än vad de sammalagt 42 andra bidragen gör.

Att växlarna bröt samman är inte direkt en överaskning. Jag försökte ringa cirka tjugo gånger skulle jag tro, och kom bara fram en gång. Det var riktigt irriterande att se Kristian Luuk säga åt en att försöka igen när man hållit på i en kvart. En ändring i tekniken kanske är något? Gör så att man bara kan rösta en gång, då skulle fler säkert komma fram lättare

Kommentarer
Postat av: Anders O

Eller så menar hon att det är lättare att journalister (som rätt många lyssnar på för de ger ett intryck av att kunna någonting)skriver upp henne än skriver ner henne. :)

2008-03-16 @ 16:17:44
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0