En trevlig dag

Jag har under de senaste dagarna skrivit mycket om framför allt två saker, förkylning och tenta. Det är kanske inte det mest intressanta här i världen, så här ligger det till för den som är intresserad. Idag mår jag bättre än vad jag gjorde igår. Hela tiden mår jag bättre, men jag är fortfarande förkyld. Känns faktiskt lite som halveringstid. Man är hälften så sjuk nästkommande dag liksom. Alltså går det ganska så fort i början innan tillfriskningen går långsammare tills den till slut försvinner. Jovisst, det är inte riktigt halveringstid sådär som man tänker sig när det handlar om uran eller plutonium, men det är typ som det. Den andra grejen är tentan, som jag lämnade in idag. Jag tror det gick bra! Däremot vet jag att det gick bra på den förra tentan, eftersom jag frågade och fick veta att jag åtminstone fått godkänt. Det är skönt.

Var i Malmö, efter min lilla episod på Checkpoint C4, och allt gick som smort där. Utskrift och sånt gick hur bra som helst. Efteråt tog jag en promenad upp till Triangeln och kollade in ställen som jag stått och arbetat på när jag var värvare åt Greenpeace. Såg faktiskt två stycken som stod och jobbade, men det var inga jag kände igen så jag struntade i att prata med dem. Kände mig ganska så bortkopplad från platserna jag var på, det var inte som om känslorna kom tillbaka direkt, utan det var mer ett konstaterande att jag stått där och jobbat. Allt kändes igen trots att det var ett tag sedan jag var där. Nu hade de dock byggt om lite inne på Triangeln, så kände man sig lite "lost", men annars så verkade det mesta vara som det var.

Efter att jag kommit tillbaka till stan stack jag upp till högskolan och lämnade en bok som Gudmund lånat ut till mig. Pratade lite med honom och Eduardo, vilket var väldigt trevligt. Snackade om vad jag pysslade med borta i Malmö, hur mycket lättare det känns att plugga när man gjort det så länge som jag har och lite annat. Gudmund sa till mig att jag skulle påminna Anders J om hans uppsats, och det lär jag göra. Annars så träffade jag Josefine och Calle en stund idag. Jag har haft Josefines elvisp ett tag eftersom hon glömde den senast. Hade sedan följde bort till affären, pratade lite grann, vilket var trevligt det med. Snart kommer jag att slappa lite i soffan och titta på TV och njuta en stund. Har inget plugg att tänka på idag, och det är rätt så najs! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0