Godmorgon

Drömde om bröd inatt, vilken överraskning! Dessutom vaknade jag mitt i natten av att det stannade en bil utanför mitt hus, och att det kom in X antal skrattande tjejer i trapphuset. En onsdag hade man förstått vad som pågick, men en måndag? De dröjde inte kvar så länge, skulle förmodligen bara hämta något i nån lägenhet.

Det som överraskade mig mest med besöket på bageriet igår var trots allt den avslappnade stämningen. Ingen verkade vara särskilt stressad och när Anders J presenterade mig för folk tod de sig tidd att hälsa och ta i hand och såna saker, som man kanske inte förväntar sig på en fabrik. Det tyckte jag nästan var det bästa. Sen så kanske det inte var den mest stressiga kvällen heller, men att alla gick omkring och gjorde det de skulle och verkade väldigt lugna var ganska så trevligt. Den som var mest stressad var väl jag själv till en början, men man påverkades av folk runtomkring. Nu förstår man hur det går till på ett bageri, och innan hade man bara en föreställning om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0