Om att blogga

Kände mig lite tvungen att skriva klart bloggarna om min resa till Lönneberga innan jag började med något annat. Kom på att jag förr skrev mycket längre bloggar än vad jag gör nuförtiden, och det är kanske bra då långa bloggar tar lång tid att läsa. Jag tror att de mest populära bloggarna har ganska så korta inlägg, och ganska så många per dag. Det är inte riktigt min stil att skriva på det sättet, utan jag vill gärna få ut lite mer av det än bara massor med inlägg. Jag vill kunna gå tillbaka själv och se vad jag pysslade med under vissa perioder, och inte bara skriva något skoj för att locka läsare, något som inte betyder så mycket om några månader eller något år. Mycket av det jag skriver, skriver jag för min egen skull, även om det kan vara trevligt om andra är intresserade. Det är alltså inte så att jag bara skriver för mig själv, utan respons är riktigt kul och något som jag vill ha mycket av. Sånt gör att man kanske lägger ner lite mer energi på det hela, att lägga upp bilder och fixa för att det ska bli lite trevligare ibland.

Bara en sak till! Jag lägger väldigt sällan upp videor från Youtube på min blogg, eftersom jag tycker att det är helt meningslöst om man inte har något mer att säga än "jag tycker det här klippet är kul" eller "jag tycker den här låten är bra". Om man nu ska vara så tråkig så att man nu väldigt gärna vill ha ett klipp på sin blogg, då tycker jag att man ska skriva lite om varför man tycker så, vad är det som är roligt eller vad är det som är bra. Det är inte så att jag slutar läsa en blogg p.g.a. det, men jag tittar nästan aldrig på klippen.

Nu har jag nog sagt allt jag vill om det ämnet för idag! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0