Resdag

Sitter och käkar havregrynsgröt för fjärde dagen i rad, inte världens smaskigaste kanske, särskilt inte efter att jag stoppade in en fishermans friend i munnen när jag höll på att tillaga den, det skär sig lite kan jag säga. Har också nu på morgonen varit och betalat hela kåravgiften för kåren i Kristianstad, som jag kommer att få reducering på när jag betalat avgiften i Malmö. Jag kommer dessutom att få reducering i Malmö, vilket jag kommer att fixa nästa vecka. Men nu kommer åtminstone mina poäng att registreras så att jag ska få CSN. Hatar egentligen CSN över allt annat, för att de är så jävla giriga. Det är de för att staten är så girig och inte bryr sig om studenterna. Fast å andra sidan är det ett relativt bra system vi har i Sverige, men det kunde dock ha varit bättre.

Varför finns det inte bara EN studentkår? Varför ska det vara så krångligt bara för att man råkar börja läsa på ett annat ställe? Varför kan man inte betala till en centralorganisation, som sedan fördelar pengar till det ställe som man läser på? Varför är studentorganisationer de mest bakåtsträvande man överhuvudtaget träffar på i sitt liv? Nä, nä, så här ska vi göra, för att det alltid har varit så. Låter jag gnällig? Japp, det är jag, och jag är stolt över det. Nu ska jag sätta igång lite gladmusik.

Packar det sista inför resan till Lönneberga. Det ska bli riktigt najs faktiskt, att komma bort lite. Så om jag inte skriver något nu under helgen så har det sin förklaring. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0