Snövädret kom till slut

SMHI fick rätt till slut! Framåt kvällen så började snön att fastna lite varstans, på bilar, på gräset och till slut på asfalten dessutom. Så fortsatte det hela kvällen, och blåsigt var det dessutom. Vinden ven utanför fönstret men störde mig inte alltför mycket. Efter att jag hade pluggat igår så blev det mat, lagad på rester från dagen innan. Det är inte ofta det blir rester, men när jag gör köttfärssås så blir det för det mesta det. Tittade på en dokumentär om Leonardo da Vincis "Nattvarden" dagen till ära och fick lära mig både det ena och det andra om målningen. Fascinerande konstverk är det, helt klart. Sedan så blev det GoldenEye, för vilken gång i ordningen har jag ingen koll på alls, men det är definitivt en av mina favoritfilmer, och favoriten när det gäller Bond-filmer. Kände mig sedan väldigt trött av någon anledning, min dygnsrytm är helt galen, och gick och la mig.

Vaknade dock kvart i tre på natten igen och kände mig väldigt förkyld. "Skit", tänkte jag, att man gått och blivit dålig igen, det hade man ju helst sluppit. Å andra sidan får man väl vara tacksam för att man sluppit det fram tills nu. Låg hur som helst vaken i nån timme innan jag tröttnade på det och satte igång TVn istället, och det verkade inte hjälpa alltför mycket. Kände mig pigg, som om jag skulle kunna gå upp och göra grejor eller nåt. Efter ytterligare någon timme så skippade jag TVn också, och läste istället en stund. Det funkade hur bra som helst, och efter en halvtimme eller trekvart så sov jag igen. Låg alltså i sängen till halv elva, vilket är väldigt ovanligt för mig, och känner mig lagom pigg och utvilad, blä. Utanför är det en massa ljud från trafik, folk som ska iväg och fira påsk antar jag. Nåja, nu är det dags för frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0