Tentor

Ok, det här inlägget handlar inte om nåt så tråkigt som cykel, lovar!

Har äntligen fått min tenta, weee! Eller? Nä, det är väl inget att fira direkt, tycker att det är ganska så tråkigt att skriva tenta för det mesta. Den här verkar ändå ganska så "enkel", dvs. rakt på sak. En fråga handlar om det Peleponesiska kriget, och den andra handlar om unipolaritet vs. bipolaritet & multipolaritet. Idag tar jag mig tid till att sätta mig in i fråga ett, och verkligen börja med den imorgon. Har kommit en liten bit på vägen alltså, men efter att ha börjat med den när jag kom hem så upptäckte jag att den var annolrunda än vad jag trodde från början. Nu vet jag bättre, grattis till mig.

Fick förresten inte reda på resultatet på min förra tenta idag heller. Inget publicerat resultat på någon lista, utan vi skulle vara tvungna att fråga institutionssekreteraren som typiskt nog gått på lunch när föreläsningen var slut. Man känner sig lagom blåst liksom, att inte resultatet blivit tillgängligt trots att det gått fyra veckor. Arg blir jag, så jag ska sluta tänka på det ett tag. Kommer nog att ringa och fråga om mitt resultat imorgon. Hoppas på G!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0