Match och tjuvlyssning

Har precis kommit hem från Malmö. Missade det första tåget men det gick ett lite senare som tur var, så jag slapp vänta en hel timme. Har ju som sagt varit och tittat på fotboll idag, Malmö FF mot GAIS, och det blev oavgjort. MFF var inte särskilt bra, men man lyckades till slut trycka in kvitteringen, så det var lite bättre än senast jag tittade på fotboll (1-2 mot IFK Göteborg). Innan matchen käkade jag lite tillsammans med farsan på en sydamerikansk restaurang. Åt nachos själv, och det var väl rätt så ok antar jag, blev mätt och det räknas ju! Träffade dessutom Peter och Timmy på stadsbussen till stadion, men vi satt inte med dom under själva matchen. Sen så fick man sin första titt på den nya stadionbyggnaden, och det var lite kul. Känns som om det är långt bort fortfarande, och det är något år kvar innan allt är klart. Var mindre imponerad av storleken, hade faktiskt väntat mig något mer än vad det var, men det får väl gå!

På tåget hem så satt det två arbetskollegor framför mig, en man och en kvinna. Tydligen så var det så att mannen var gift på annat håll och att kvinnan hade dåligt samvete för att de hade umgåtts efter jobbet och druckit vin tillsammans. Han verkade inte alls lika illa till mods över detta, men försökte få henne att känna sig bättre genom att säga att hon inte behövde förklara sig för den uppkomna situationen. Att umgås med en kollega av det motsatta könet privat, som är gift dessutom låter inte som en bra idé. Men varför kan man inte umgås utan att det ska kännas dåligt? Att umgås är en sak, det är en helt annan sak att ha en romans vid sidan av. Det är lustigt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0