Picknick i tivoliparken

Idag var det alltså picknick nere i parken! Började med att ta en tur till Maxi där jag och Linda handlade saker som vi skulle äta. Fick mig en liten lektion i hur man anväder det automatiska pristagningssystemet, eller vad man kan kalla det. Inte så automatiskt förresten, väldigt manuellt, och det är ett betalningssystem också... hmm. Hur som helst så blev det en massa gott att äta! Därefter drog vi iväg till tivoliparken där vi träffade Jennie och Ebbe.



När bilden togs hade även Jimmy och Anders J kommit (handen är Jimmys och Anders står i bakgrunden). Började med fikan efter att jag tagit en hel bunke bilder på Ebbe och Jennie. Det blev gott bröd med skinka eller ost, och sallad samt soltorkade tomater och tsatsiki, och så hade vi körsbärstomater också, mums! Satt och hade det mysigt i det fina vädret en stund och åt. Vid den här tidpunkten hade Josefine och Calle också dykt upp!



Ingen picknick är komplett utan någon slags lekar eller spel, så det fick bli kubb som Anders J varit vänlig nog att ta med sig hemifrån. Två matcher blev det, ett lika vilket var ett ganska så rättvist resultat (not! vi borde ha vunnit båda om det inte vore för nån konstig regel, ;-) hahaha). Det var väldigt trevligt, och mycket svårare än vad man tror, eller så var vi bara väldigt dåliga på det. Här gör Jimmy ett av sina kast!



Efter det så blev det mest slappande ett tag innan det var dags att åka hem, och eftersom alla utom jag varit med på de andra bilderna (eftersom jag höll i kameran mest) så kommer en liten bonusbild som är tagen av Anders J. Det är jag och Linda på bilden! Även om jag inte ler på bilden så var jag glad!


Kommentarer
Postat av: Jossan

vad mysigt! :)

2008-05-06 @ 21:55:15
URL: http://monamourr.blogg.se
Postat av: Anders O

DÖÖÖ ALice!

...

Nice dag i parken! :D

2008-05-06 @ 22:00:48
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: jennie

väldans trevligt tack för fikan

2008-05-08 @ 22:56:05
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0