Väderfantast, nästan

Idag så var det seminarium i skolan, det kom åtta pers, ÅTTA! Det är riktigt uselt. De andra misstänkte att de andra skulle komma på eftermiddagen stället, då vi också hade ett seminarium, men jag är tveksam. Vilka latmaskar. Själv så slet jag för att komma ur sängen imorse, jag tror att det delvis beror på att det var mörkare än vanligt. Ingen sol som lös in genom fönstret idag inte, nej nej, molnigt, men det såg stabilt ut. Värre var det att det regnade i Malmö, och verkligen ösregnade när jag skulle gå från skolan till stationen, blev blöt. Här i Kristianstad verkade det som om det inte regnat en droppe. Mitt omdöme om vädret stämde alltså, det vara bara det att det var ett annat väder dit jag skulle.

Sitter och funderar på hur det blir med midsommar. Känns att man vill göra något trevligt, och jag har tidigare tänkt åka upp till Linda i Lönneberga. Efter att ha hört något om att Anders J kanske inte kan följa med så blir det en annan grej. Känner inte riktigt för att åka upp där ensam, man vill ju helst ha lite sällskap på vägen. Får helt enkelt se hur det blir med den saken längre fram. Jag är åtminstone ledig, och det är ju alltid en bra början.

Annars gick det rätt så bra i skolan. Pratade lite och funderade lite, antecknade lite. Var inte alls tillräckligt förberedd egentligen, men det gick bra ändå. Drog över lite på tiden trots att vi var så få, så jag var tvungen att ta ett senare tåg, det med byte i Hässleholm. Inte så kul, men definitivt bättre än att vänta en helt timme till på nästa avgång. Men men, nu ska jag nog plugga lite grann och vara en duktig ponke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0