11/17

Elva av sjutton, en bra bit på vägen. Saknar lite att inte kunna stanna uppe sent på kvällarna. Jo, det skulle jag egentligen kunna göra, sitta uppe tills dess att jag börjar jobba, men så funkar inte jag. Den sämsta sömnen kommer efter jobbet, av någon anledning. Jag vaknar oftare, och sover allmänt sämre. Detta med sömnen är särskilt viktigt nu när jag ska jobba så många nätter i rad. Vissa dagar har man varit riktigt sliten, och vissa nätter har man kännt sig riktigt uselt. Lördagen var en sådan natt, men det har varit andra dessutom. Natten till idag fick jag nog aningen mer sömn än vanligt, knappt fyra timmar, och jag kände mig mycket bättre under tiden jag jobbade. Trots reklam och riktigt kallt ute så tog jag det hela med lugn, men det var nog mycket tack vare att Kb var relativt tunn. Behövde bara packa om tidningarna en gång, vilket var riktigt skönt.

Nästa vecka är jag ledig igen. Då kommer jag förhoppningsvis vara pigg på dagtid igen. Kanske går jag och tränar, kanske sticker jag iväg och donerar blod, vi får helt enkelt se. Men det är sex nätter kvar tills dess, och lite efter det så kommer jag att få lön, den som jag tjänade förra månaden.

Har förresten beställt ytterligare två böcker ur serien "Sagan om drakens återkomst". Nu har jag visserligen Harry Potter att läsa, men jag vill också gärna veta hur det går för Rand, Perrin, Egwene, Mat, Nynaeve, Faile, Moraine, Aviendha etc. Efter nästa HP så kanske. Förresten så är det the Prisoner of Azkaban som jag är ute efter, och jag tror den finns på biblioteket den med, bara till att kolla och sen låna.

Kommentarer
Postat av: jennie

När jag läste böckerna för ett par år sedan gillade jag faile sjukt mycket & planerade döpa en unge efter henne ngn dagnördish

2008-11-18 @ 08:38:49
URL: http://metrobloggen.se/salmiak

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0