Bilolycka!

Såg en olycka idag. Var på väg från Malmö, då det plötsligt blev köer på vägen. Det var lite snöigt sådär så jag antog att det hade hänt något. Satt där och väntade i 20-25 minuter utan att något hände. Satte till och med igång P4 för att höra om de sa något där, men inget. Till slut så rullade karavanen vidare mot Kristianstad, och det visade sig att en lastbil kört ut i diket och vält, på andra sidan vägen. Den hade alltså kommit över i fel körriktning och sedan fortsatt ut i diket. Såg inte om något hade kommit i vägen, och tur var väl det. Att sitta där och vänta var något trist, men det hade kunnat vara värre.

Höll faktiskt själv på att vara med om en olycka bara några mil tidigare. Skulle köra om några bilar som låg och segade sig. Jag befann mig i snabbfilen, men plötsligt så var det slut med det, så jag tänkte att jag bara skulle bromsa in och köra in i den vanliga filen igen. Men icke! Det var någon trög idiot som helt plötsligt beslutat sig i att köra extrem långsamt, så jag kom nästan inte tillbaka in i filen innan vägen tog slut för min del. Jag tror det var någon som glömt sätta på vinterdäck, eller helt enkelt varit för lat för att göra det, och därmed låg och segade sig, samt höll på att orsaka en olycka!!! Jag blev något upprörd! IDIOT! tänkte jag för mig själv.

Resten av vägen gick det bara bra, det var lite snöigt på några ställen, men inget allvarligt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Då är risken stor att vi passerade förbi varandra, för jag åkte faktiskt också förbi den lastbilen (om det var skånemejerier, vill säga). Vi blev en timme föresenade till ett studiebesök i Deloitte pga detta. Jippi. Men, det var iaf en upplevelse

2008-11-22 @ 12:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0