Bokläsning

Glömde nästan helt bort att söka det nya distriktet. Det är så att jag vill ha något fast istället för att behöva lita mig till att det dyker upp något bra distrikt att vara vikarie på. Sista ansökningsdagen är idag, så jag skickade iväg ett mejl till personalchefen. Det var nästan mer en slump att jag ens tittade när sista ansökningsdagen var. Jag hade tänkt gå någon eller ett par dagar till för att känna efter om jag verkligen ville ha rundan. Nåja, nu får vi se hur det går.

Fick en del läst i den besvärliga boken idag. Till slut så blev den faktiskt fullständigt begriplig, det kapitlet som jag läste. Har fortfarande en massa sidor kvar att ta mig igenom, vilket jag inte ens i närheten kommer att lyckas med tills torsdag. Känner dock igen mycket eftersom man läst metod vid några tillfällen tidigare, och ett par gånger i sociologi dessutom. Ser fram emot nästa bok att läsa, för den kommer nog att bli enklare att tas med.

På tal om böcker så har jag snart läst ut Harry Potter. Dags att låna nästa, måste dock kolla så att den är inne på biblioteket. Annars får jag kolla om den finns någon annanstans. Nån som kan tänka sig att låna ut den till mig? Naturligtvis tänker jag fortsätta att läsa på engelska, så den chansen att någon har den är kanske inte särskilt stor. Det är förresten Chamber of Secrets som är aktuell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0