Kyla

Idag är det kallt, man är trött. Känslan av att det är söndag gör en lite förvirrad, och lite passiv. Söndagar är dagar då man sällan åstadkommer särskilt mycket. Man är fri att låta bli att göra saker. Man kan ligga på soffan och titta på TV hela dagen, och köpa hämtmat från någon pizzeria. Söndagar är dagar då man kan spendera fler timmar i sängen än vanligt, bara för att man kan.

Ledig klädsel. Träningsbyxor oh en tröja som är något för liten. Jag vet inte varför jag köpte den, den har alltid varit aningen för liten. Men det är en tröja som man inte kan använda till så mycket annat, så den får helt enkelt duga. Det är såna här dagar man vill äga raggsockar, eller mockasiner, sådana som man hade när man var liten. Varmt och skönt och mjukt.

Kylan utifrån sprider sig inåt. Jag tror att det läcker någonstans, för mina element är på full värme. Ibland behöver man mer än element för att skydda sig från kyla. Ännu mer kläder, lite mer te att dricka? Något annat? Det kanske beror på hur man definierar kyla.

Kommentarer
Postat av: AJ

Kanske något som är starkare än te?

2008-11-17 @ 17:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0