Tre timmar, knappt

Känner mig avstängd ifrån verkligheten. Det är saker och ting som händer därute, men det kommer inte in hit, till min lägenhet. Här rör sig tiden i ett annat tempo, här är det ett annat ljus. Känslorna är lite dämpade, som om något eller någon skruvat ner volymen.

Fick tre timmar, knappt, innan det var dags att jobba. Sen så blev det frukost innan det var dags att ge sig av. Satte på på ett överfullt tåg mot Malmö. Bara hälften av sätena jämfört med hur det vanligen är, gör det trångt. Biljettkontrollanten skämtade om hur mysigt det var. Ingen tyckte att det var mysigt, eller roligt. Jag skulle till Svågertorp för att hämta farsans bil. De har flugit iväg, och jag har den nu till mitt förfogande. Bilresan hem har jag redan berättat om. Bilolycka.

Sen så blev det lite att äta, innan en promenad ner till stationen. Hade cyklat ner dit av misstag, och tyvärr fanns det ingen cykelhållare i bilen. Tog det hela med ro, det var ju ändå fint väder att njuta av. Kylan är dock nog här för att stanna ett tag.

Efter hemkomsten så tog det inte alltför lång tid innan det var dags att sova. Det blev väl tre timmar till, knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0