Katten: del 2

Igår när jag gick och handlade så köpte jag en burk med kattmat. Det var Josefine som tipsade om att jag skulle mata katten. Tog en av de billigare sorterna. Katten var framme och ville komma in i trapphuset när jag var på väg in, och jag tänkte att det var ett utmärkt läge att mata den, efter att jag lagt min egen mat i kyl och frys. När jag kom ut var katten borta, så jag lämnade maten utanför någon timme, men ingen katt kom för att äta, så jag tog in maten igen för att inte locka fram skadedjur.

Idag så strövade katten omkring en stund utanför, satte sig bland annat på vägen och flyttade inte på sig ens när en bil kom. Perfekt läge att mata den tänkte jag. Så jag gick ner med kattmaten igen, och den kom fram, men verkade helt ointresserad av att äta. Det enda den verkade vilja var att komma in, vilket jag definitivt inte kommer att göra. Som sagt, jag har ingen aning om vad den har för sjukdomar eller parasiter, och mina möjligheter att ta hand om en sådan katt är begränsade. Lämnade dock maten ute en liten stund, men inte åt katten av den. Istället proppade en skata i sig av det, alltihop, katten bara låg där och var ointresserad av allt. Jag har en halv burk med kattmat, och jag ger gärna bort den om det är någon som vill ha den till sin egen katt, annars så slänger jag den.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Du vet att kattmat är helt ok mat va? Och vad gäller katten går den också att äta, grilla hårt så parasiter och sjukdomar försvinner bara.

2008-10-01 @ 16:32:22
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0