Det är bra

Har sett katten en gång till, det var precis när jag kom hem från jobbet imorse. På tal om jobbet gick det hur bra som helst. Det är en bra runda, inte så mycket spring och stress, och ganska så enkel. Tog det lugnt och det kändes bra. Det som var dåligt var att jag var där för tidigt och var tvungen att vänta på tidningarna i lite drygt 20 minuter. sen så tog det ytterligare 20 minuter innan vagnen kom, eftersom nattchefen glömt skicka ut den. Ringde personalchefen i eftermiddags och frågade om jag skulle få ersättning för att jag var tvungen att vänta till tjugo över tre, och utifrån vad hon sa verkade det helt klart möjligt. 127 kr delat med tre, är cirka 42, gånger 1,5 är 63,50 kr. Inte dåligt betalt för att sitta bara sitta och vänta i tjugo minuter.

Annars så var det skola idag. Det gick hur bra som helst, fick ut det som jag ville säga om mitt kapitel (alla skulle presentera ett från boken innan vi diskuterade det). Har en rätt så bra klass trots allt, har ju gnällt lite om det tidigare. Idag var det tyvärr sista dagen med Gudmund på ett tag, men eftersom vi ska ha Eduardo några gånger så kan jag nog stå ut med det.

De senaste dagarna har vädret varit riktigt kasst. Anledningen till detta är regnet, som kommit och gått lite som det vill. Det regnar en stund, sen är det uppehåll, och sen regnar det igen. Så har det varit flera dagar och jag är trött på det. Slapp som tur var det värsta regnet inatt, men det kom lite och det sög ju lite. Faktiskt är det bara andra gången det regnar under min tid som bud i Kristianstad, men å andra sidan så regnar det mer sällan nattetid än dagtid. Så var det iaf i Simrishamn.

Just nu så känner jag mig väldigt tillfreds med det mesta. Var riktigt glad på seminariet tidigare, och väldigt lugn på jobbet. Jag hoppas att det håller i sig ytterligare ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0