Malmöresa

Igår så bar det av mot Malmö. Bestämde med en kompis att vi skulle träffas vid stationen halv ett, vilket passade perfekt eftersom jag skulle träffa farsan halv tre. Tog en promenad bort till Malmöhus, borgen, och sedan så gick vi genom Kungsparken tillbaka mot stationen, pausade vid en tömd fontän dår vi satt och snackade en stund. Pausade förresten borta vid roddklubben också en stund. Vädret var hur fint som helst, soligt och inte särskilt blåsigt i Malmö. Sen vandrade vi in mot stationen, och tog därefter en promenad till Värnhemstorget där jag mötte min far. Kom på att jag egentligen saknar Malmö en del, kanske inte den sinnesstämning jag hade när jag lämnade stan, men staden i sig. Det finns så mycket där att uppleva (vilket jag inte utnyttjade när jag bodde där) och så många fina platser att besöka. Man kan gå och se på fotboll när man känner för det, Malmö FF naturligtvis. Dessutom är det nära till metropolen Köpenhamn.

I vilket fall som helst så träffade jag farsan vid Värnhemstorget, och vi körde bort till IKEA och handlade. Det var ganska så trevligt faktiskt, att gå omkring där och kolla på saker. Naturligtvis tog det mycket lägre tid än vad vi hade tänkt från början, och så plockade man som vanligt på sig fler saker än vad man planerat. Ändå så missade vi några saker, nämligen skruvar och pluggar till att få upp mina nya hyllor på väggen, fast det kan man iofs köpa i närmaste järnhandel. Tre hyllor ska upp, sex stycken konsoler och två skruvar per konsoll, vilket betyder ett dussin skruvar (hål och pluggar också naturligtvis). Dessutom måste jag köpa två posters till mina nya ramar, angenäma bekymmer.

Efteråt så åkte vi hem, med ett stopp i Tollarp (av alla ställen i världen) för att käka pizza på en restaurang där. Det var riktigt mumsigt faktiskt, och lite dyrt, men helt klart värt pengarna. Sen så var det dags att åka hem, och då var klockan mycket. Spenderade resten av kvällen med att bygga ihop de två möbler jag köpt, och var klar runt elva, så det blev inte så många timmars sömn innan det var dags att sticka ut och jobba.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Haha, vilken konstig felskrivning:



"...så gick vi enorm Kungsparken tillbaka..."

2008-10-13 @ 15:52:48
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0