Rivningsresa

Oj, det ahr gått nästan en vecka sedan jag skrev senast. Det är ganska så ordentligt faktiskt, men nu är det alltså dags igen. Minns knappt vad det var jag skrev senast, men om jag ska våga på mig en gissning så handlade det nog om att jag körde bilrunda och att jag inte skulle jobba på måndagen.

*Kollar*

Nåja, hälften var i alla fall rätt. Jag skrev om att jobba bildistriktet men det var också allt.

Sedan dess har jag jobbat en natt till, och sedan så har jag varit ledig från jobbet. Passade på att åka till Tåghusa nere på Österlen. Huvudanledningen var att komma bort några dagar och hälsa på Anders O och hans föräldrar. När vi väl var där så jobbade vi lite också. Rev ut en massa grejor från ett hus som ska renoveras och eldade upp det mesta av det. Det var verkligen pang på, inte så mycket tid att stanna upp och fundera. Funderandet var redan gjort så det var bara att jobba på. Vi kom riktigt långt dessutom. Från att ha varit ganska så ruggigt kök med sovrum etc. blev det ett fint, stort, avskalat framtida kök. På tal om kök...

Att inte behöva laga mat åt dig själv var väldigt trevligt, särskilt när det smakar gott. Tack för maten igen!

Det blir nog en och annan vända dit i sommar. Det ska ju faktiskt göras mer än att bara riva, det ska ju byggas också. Det ska bli kul att se hur något nytt växer fram ur resterna av det förgångna.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Tack för hjälpen. Hur är det förresten med "spikfoten"?

2009-04-17 @ 22:55:34
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0