Jobbveckan

Nu har det alltså gått en vecka på det "vanliga" jobbet, nämligen på tidningsbärarna. Det började ganska så segt måste jag säga, men man är ju i och för sig ganska så härdad vid det här laget. Skit händer liksom titt som tätt, och det som tidigare kunde göra en lite småsur är mer av en axelryckning nu. Så vad har då hänt i veckan? Jo, det har varit reklam tre gånger, vilket är över snittet skulle jag gissa på. Är inte särskilt förtjust i det, men det får väl gå. På min nuvarande runda går det bra att dela ut all reklam på en natt utan att det försenar alls. I måndags var dock tidningarna dryga timmen försenade (jämfört med hur det vanligtvis är), så jag delade ut merparten av reklamen på tisdagen. Som jag tidigare skrivit så var jag sjuk i måndags (på dagen) och helt och hållet slutkörd när jag skulle dela ut tidningar, så det var inte så kul. Däremot var det bra väder, till skillnad från i onsdags, då det öste ner en massa regn. Det är nog dags att skaffa sig ordentliga regnkläder, det kan vara bra att ha. För tillfället är det väl inte idealiskt att ha regnkläder, då dessa gör att man svettas mycket om det är varmt ute, vilket det varit flea dagar i veckan. Vid mer än ett tillfälle har jag kommit hem med dyngsur t-shirt, av svett. Men slutet av veckan har gått bra, trots ett besvärligt reklamblad från ABK som vi skulle dela ut natten till idag. Stort och bökigt var det, jag förstår inte varför, det känns bara så meningslöst med sån reklam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0