Julhandel! 2009

Såja, nu är julklappsinköpen färdiga. Var ute en runda med AJ igår och fixade det sista. Massor med folk, bilar och snö var det ute, likaså vi. Nu tror jag inte att någon som ska få mina juklappar läser den här bloggen, men jag låter ändå bli med att skriva vad jag köpte. Dock var vi i ett flertal olika butiker och affärer. Roligast var ändå Elgiganten, för där kan man testa elprylar såsom IPhone, Ipod Nano, roliga dammsugare och massagestolar. Dessutom tittade jag lite på kameror, vilket jag är lite ute efter att införskaffa. Av någon anledning tittade jag bara på videokamerorna och inte på de digitala kompaktkamerorna, som jag egentligen var ute efter. Tror att det beror på mitt nyfunna You Tube-intresse. Jag vill helt enkelt filma saker som rör på sig, eftersom jag egentligen inte har ambitionen att ta fina bilder som AO gör. Fann dessutom att det inte är så hemskt dyrt med videokameror nuförtiden, och att de är fruktansvärt små. Jag minns ju när farsan hyrde en videokamera på 80-talet. Ja, man hyrde grejor då för de var så dyra. Den kameran var typ lika stor som jag. Nu finns det såna som är så små att man kan få plats med en i fickan (om man har väldigt stora fickor). Ser fram emot mellandagarna, för då ska jag ut i butikerna och jämföra med hur deras priser jämför med internet. Jag tror dock fortfarande att det kommer att vara billigare att beställa via nätet, cynisk som jag är. Vi får se, jag är ju inte direkt gjord av pengar så det blir kanske inte av trots allt. Om jag känner mig själv rätt så kommer detta nyfunna intresse dessutom att svalna av med tiden, vilket kan irritera mig en del.

Nåja, nu väntar julfix. Städning och julklappsinslagning.

Kommentarer
Postat av: AJ

Jag tyckte det var intressant att se hålet genom resecentrum.

2009-12-23 @ 14:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0