Slitig natt

Blev igår uppringd av chefen som frågade mig om jag kunde gå ytterligare ett distrikt natten till idag. Det rörde sig alltså om att gå två distrikt samma natt, och visst var jag sugen. Satt och funderade på det en bra stund, vägde fördelarna mot nackdelarna. Jag frågade om lite feedback från Linda, som kom med ett förslag som egentligen var precis vad jag själv tyckte, även om det var svårt att få fram. Skit i det ena distriktet. Det var precis det jag gjorde också. Tog naturligtvis det som ger mest betalt, vilket chefen tyckte var en utmärkt idé också.

När jag väl var ute i natten och delade ut tidningar så var jag glad för att jag inte tagit på mig mer jobb än så, för det var slitigt. Det var bra väder till en början, men sen började det snöa och regna och man blev kall och blöt. En märklig sak var att jag fick massor med Kb öve, och jag vet inte varför. hade jag inte bättre koll på rundan än så? Nej, det måste ha varit nåt fel helt enkelt. Jag får se om jag ska dela ut på det distriktet inatt också, för det vet jag inte ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0