Två sorters reklam

Trodde att jag var ganska så rutinerad gällande reklamen på tidningsbärarna. Med detta menar jag att jag vet lite grann hur rutinerna är. Därför blev jag något förvånad när det dyker upp två olika slags reklam. Blev något konfunderad där en stund, stod och läste på lappen som följer med buntarna med reklam, funderade på om jag skulle ringa nattchefen. Kom till slut fram till att jag skulle dela ut båda på halva rundan, dvs göra som jag brukar men istället för att lägga en sak lägga två. Men det är ju lite uppseendeväckande att man planerat såpass uselt att det kommer två stycken samtidigt. Det ena var eko-hallen och det andra var ett prenumerationserbjudande från Kb. Nåja, ingen nytta med att gnälla, bara köra på liksom. Har faktiskt inte särskilt mycket reklam kvar egentligen, eftersom det går en massa på slutet av rundan (det står massor med brevlådor där i rad).

En natt till på den här rundan, sen får jag helt enkelt se hur det blir. Har blivit erbjuden att jobba "c:a tio dagar" på samma runda jag gick i tisdags (vilket dessutom är den första jag gick här i stan). Hoppas att jag får den, en lite längre period som ska ge lite mer pengar än sånt här hoppande som jag pysslat med hittills.

Vädret har dessutom blivit varmare, hoppas att det fortsätter. Nu är inte snö (som blivit till is på trottoarer, samt kvarlämnade snöhögar, också på trottoarerna) inga problem längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0